Przejdź do treści

DIAGNOZY

Ocena Rozwoju
Psychoruchowego

pozwala na ustalenie, czy diagnozowane dziecko rozwija się harmonijnie oraz zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi określonymi w ramach każdego przedziału wiekowego (od 1. miesiąca życia do 9;11 r.ż.). Narzędzie jest standaryzowane i normalizowane na populacji dzieci polskich. Badanie testem umożliwia diagnozę dzieci w 13 grupach wiekowych w sferach:

  • rozwój ruchowy
  • motoryka precyzyjna i lateralizacja
  • spostrzeganie wzrokowe i koordynacja wzrokowo-ruchowa
  • komunikowanie się i mowa
  • emocje i relacje społeczne
  • funkcje behawioralne
  • wiedza i umiejętności – obszar oceniający umiejętności przedszkolne i szkolne (dla dzieci w wieku od 3;0 do 9;11 r.ż.).

Cena diagnozy 360 zł – czas trwania 2-3 spotkania

Ocena Gotowości Szkolnej

określa stopień przygotowania dziecka do podjęcia nauki szkolnej, określa poziom jego umiejętności w kolejnych obszarach badania, pozwala wychwycić nieprawidłowości i w konsekwencji skierować na specjalistyczne badania oraz opracować dla niego indywidualny program wspomagania rozwoju. Diagnoza podzielona jest na dwie części:

  1. Diagnoza jesienna powinna być przeprowadzana na początku roku szkolnego (wrzesień – październik), w którym dziecko rozpoczyna realizację rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego. Jej celem jest rozpoznanie ewentualnych problemów dziecka oraz udzielenie mu pomocy edukacyjno-terapeutycznej w trakcie bieżącej pracy w przedszkolu.
  2. Diagnoza wiosenna powinna być przeprowadzana pod koniec roku szkolnego (kwiecień), którym dziecko realizuje roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Jej celem jest przygotowanie opinii dot. przygotowania dziecka do podjęcia obowiązków szkolnych.

W każdej części zamieszczone są zadania umożliwiające ocenę dziecka w następujących obszarach:

  • samoobsługa
  • motoryka duża
  • emocjonalny
  • społeczny
  • percepcja słuchowa
  • percepcja wzrokowa
  • grafomotoryka
  • umiejętności matematyczne
  • myślenie pojęciowe
  • pamięć wzrokowa i słuchowa
  • wiedza środowiskowa
  • orientacja w czasie i przestrzeni
  • komunikowanie się i mowa

Narzędzie jest wystandaryzowane i posiada normy rozwojowe.

Cena diagnozy 210 zł – czas trwania 1 spotkanie

Ocena Zachowania
i Emocji

badanie wystandaryzowanym narzędziem przeznaczonym do oceny zachowania i reakcji emocjonalnych dzieci w wieku od 1. miesiąca życia do końca 16. roku życia. Pozwala na wykrycie niepokojących objawów w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka, które są ilościowo i/lub jakościowo nieprawidłowe oraz sklasyfikowanie ich w określonych obszarach. Zebrane informacje ułatwiają opracowanie opinii psychopedagogicznej, postawienie wstępnej diagnozy, skierowanie dziecka do dalszej diagnostyki, a także na konstruowanie programów modyfikacji zachowania.

Zastosowanie wystandaryzowanego narzędzia badawczego pozwala również na bardziej obiektywną, w porównaniu ze swobodnym opisem, ocenę zmian w zachowaniu dziecka po upływie czasu.

Cena diagnozy 360 zł – czas trwania 2-3 spotkania 

Ocena Czytania i Pisania

określenie poziomu czytania i pisania oraz uwarunkowań procesu nabywania tych umiejętności (funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych oraz sfery emocjonalno-motywacyjnej). Ponadto wyniki badań dostarczają informacje o przyczynach
trudności w nauce czytania i pisania. Dotyczy to najczęściej osób z:

  • dysleksją rozwojową,
  • niepełnosprawnością intelektualną,
  • niedosłuchem,
  • niedowidzeniem,
  • dyslalią,
  • dyzartrią,
  • afazją,
  • ADHD,
  • spektrum autyzmu,
  • zaburzeniami zachowania,
  • innymi problemami utrudniającymi nabywanie umiejętności czytania i pisania (np. utratą tych umiejętności po udarach).
    Cena diagnozy 360 zł – czas trwania 2-3 spotkania

Ocena Logopedyczna Dziecka

w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia, czyli 9 lat i 11 miesięcy. Konstrukcja testu umożliwia sprawną ocenę umiejętności dzieci w poszczególnych grupach wiekowych, a ustalenie norm rozwojowych pozwala na zorientowanie się, czy badane dziecko rozwija się w poszczególnych obszarach badania logopedycznego prawidłowo, czy wykazuje nieprawidłowości. Test uzyskał pozytywną rekomendację Polskiego Związku Logopedów. Badanie testem umożliwia diagnozę dzieci w 12 grupach wiekowych w następujących obszarach:

  • rozumienie mowy
  • nadawanie mowy
  • reakcje słuchowe
  • narządy mowy
  • artykulacja i sprawność narządów artykulacyjnych (od 2 roku życia)
  • umiejętności pragmatyczno-społeczne (od 3 roku życia).

Cena diagnozy 360 zł – czas trwania 2-3 spotkania

Ocena Słuchu Fonemowego

pozwala na ustalenie poziomu słuchu fonemowego badanego dziecka w danej grupie wiekowej. Test przeznaczony dla dzieci w wieku od 3;0 do 7;6 lat. Słuch, z którym dziecko przychodzi na świat, to słuch fizyczny (wrażliwość ucha ludzkiego na fale dźwiękowe) – prawidłowo funkcjonujący jest podstawą kształtowania się słuchu muzycznego i fonemowego. Ten zaś pozwala analizować i różnicować dźwięki mowy. Zaburzenia słuchu fonemowego mogą występować u dzieci oraz osób dorosłych. U dzieci są przyczyną zaburzeń mowy i przejawiają się:

  • opóźnionym rozwojem mowy,
  • trudnościami w nauce czytania i pisania,
  • zaburzeniami mowy (substytucjami),
  • wymową bezdźwięczną.

Dlatego jak najszybsze objęcie tych dzieci opieką terapeutyczną pozwoli uniknąć im w przyszłości niepowodzeń szkolnych.

Cena diagnozy 120 zł – czas trwania 1 spotkanie

Ocena Języka
Dziecka z afazją

pozwala na ocenę funkcjonowania językowego dziecka na niższym i wyższym poziomie rozwoju. Badanie tym wystandaryzowanym narzędziem przeznaczone jest do oceny niedokształcenia mowy o typie afazji u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Obejmuje diagnozę rozwoju funkcji językowych takich jak:

  • rozumienie,
  • powtarzanie,
  • nazywanie,
  • mowa dialogowa, opowieściowa, spontaniczna,
  • podsystem fonetyczno-fonologiczny,
  • podsystem fleksyjno-składniowy,
  • podsystem leksykalno-semantyczny,
  • podsystem pragmatyczny.

Cena diagnozy 360 zł – czas trwania 2-3 spotkania

Diagnoza zaburzeń funkcjonalnych ręki

ocena kamieni milowych w rozwoju funkcji i sprawności ręki. Wykonanie kompleksowej diagnozy sprawności rąk pozwala określić przyczyny m.in. przyczyny trudności w zakresie samoobsługi i umiejętności grafomotorycznych (wówczas uzupełniona przez diagnozę zaburzeń grafomotorycznych).

Cena diagnozy 250 zł – czas trwania 1 spotkanie

Diagnoza przyczyn zaburzeń w funkcji ręki

badanie siły mięśni, napięcia mięśniowego, czucia powierzchownego, czucia głębokiego, praksji oraz ruchomości gałek ocznych.

Cena diagnozy 125 zł – czas trwania 1 spotkanie

Diagnoza Wysokiej Wrażliwości Osoby

pozwala określić poziom wrażliwości przetwarzania sensorycznego, który warunkuje, czy dana osoba jest wysoko wrażliwa, czy też nie. Wysoka wrażliwość jest naturalną, wrodzoną cechą związaną z temperamentem lub indywidualnymi warunkami neurologicznymi, dotyczy ona 15-20% społeczeństwa i nie jest zaburzeniem. Jednak w niesprzyjających warunkach może wiązać się z licznymi trudnościami. Dzieci bardzo wrażliwe określane są jako reaktywne, łatwo podatne na stres, nieśmiałe, zahamowane w zachowaniu. Zaś w sprzyjającym środowisku dzieci wysoko wrażliwe radzą sobie lepiej niż ich rówieśnicy.

Cena diagnozy 125 zł – czas trwania 1 spotkanie

Diagnoza Uzdolnień Wielorakich

identyfikacja uzdolnień uczniów uczęszczających do szkoły (od 1. klasy). Pozwala poznać specyfikę wsparcia ucznia zdolnego.

Cena diagnozy 300 zł – czas trwania 1 spotkanie

Diagnostyczne badania przesiewowe

  • zaburzeń ze spektrum autyzmu – wstępna ocena prawidłowości rozwoju dziecka (w wieku od 16 do 30 miesiąca życia) w zakresie umiejętności społecznych oraz umiejętności komunikowania się. Pozwala na ocenę, czy ryzyko wystąpienia u dziecka zaburzeń ze spektrum autyzmu jest niskie, średnie lub wysokie. (100 zł)
  • dysleksji – badanie pozwala na wczesne rozpoznanie u dziecka trudności w nauce czytania i pisania oraz wytyczyć kierunek pracy z dzieckiem, które potrzebuje od dorosłego pomocy – działań zmierzających do usprawnienia funkcji rozwijających się z opóźnieniem. (75 zł)
  • zaburzenia centralnego przetwarzania słuchowego (CAPD) – dzieci z CADP, oprócz objawów zaburzeń słuchu fonematycznego, mają trudności z rozumieniem złożonych poleceń. Nie rozumieją ich zwłaszcza w hałasie lub w obecności wielu bodźców. Ponadto mają problem z koncentracją oraz zapamiętywaniem sekwencji dźwięków i wyrazów. Nie potrafią zlokalizować źródła dźwięku. Dzieci z zaburzeniami słuchu centralnego mają problemy z wykonywaniem czynności, które angażują obie półkule mózgu, takich jak czytanie, rozumienie ze słuchu, taniec, rysowanie. Często zachowanie dziecka z zaburzeniami słuchu centralnego jest mylone z nadpobudliwością psychoruchową. (75 zł)

Wydanie opinii – 50 zł

Konsultacja diagnostyczna z rodzicami – 120 zł